KIEMELT AJÁNLATAINK
akció! ECHO EXPRESSZ gyorselemzés
ALAPCSOMAG kommunikációs vezetők számára
 

Háttér

Az egyik nagy magyar biztosító társaság azzal keresett meg bennünket, hogy noha egy év alatt 30 millió forintot költöttek óvodai játszóterek felújítására, karitatív tevékenységük érdemi megjelenést a sajtóban ennyi idő alatt sem generált.

Feladat

Feladatunk, hogy az akciót a PR eszközeivel bevigyük a köztudatba, és ezzel javítsuk az ügyfél imázsát, elsősorban fő tevékenységéhez kapcsolódva.

Megoldás

A kialakított módszer lényege az volt, hogy nem önmagában a biztosító által nyújtott támogatással és az így felújított játszóterekkel foglalkoztunk, hanem általában a játszóterek állapotával, a homokozókban összeszedhető fertőzésekkel, játékok veszélyességével. Klasszikus újságírói módszerekkel dolgozva jártuk körül a témát, pl. interjút készítettünk az ÁNTSZ vezetőivel, amelyből kiderült, hogy a játszóterek homokját soha nem ellenőrzik. Emellett felkutattunk egy EU-rendeletet, amelynek értelmében a játszótéri játékokat az EU-normák szerint a megadott határidőig auditáltatni kellett, ellenkező esetben a játszótereket be kell zárni. Fölmértük egy ilyen audit költségeit, megbecsültük az összes magyarországi játszóterek számát, s kiszámoltuk a végösszeget, amibe ennek a problémának a kezelése az üzemeltetőknek kerülni fog.

Minderről „sajtókompatibilis” összefoglalót írtunk, amit az összegyűjtött anyagokkal és nyilatkozatokkal egyetemben mappába rendeztünk, és eljuttattuk a szerkesztőségeknek. Összefoglalónk természetesen tartalmazta azt is, hogy vannak örvendetes kezdeményezések a magánszektor részéről is, az adott biztosító a játszóterek felújításával sokat tesz az óvodások biztonságáért. Az egész országon végigsöprő kisebbfajta pánikhullámban ez a bekezdés szinte minden játszóteres cikkben helyet kapott.

Eredmény

A biztosító híre ezután 2004 szeptember közepe és október vége között 3,5 millió magyar állampolgárt ért el. A hír hallható volt a Kossuth Rádió Krónika és Napközben című műsorában, valamint a Gazdasági Rádióban, látható volt a Magyar Televízió reggeli műsorában, megjelent a Népszabadságban, a Népszavában, a Magyar Narancsban, és több alkalommal a Színes Mai Lapban, továbbá a megyei lapokban is.

Alkalmazott készségek

  1. stratégiaalkotás
  2. témagenerálás, issue management
  3. mandinerkommunikáció
  4. szövegírás, sajtóanyagok készítése, interjúkészítés
  5. sajtókapcsolati munka
  6. médiafigyelés (cégfigyelés, témakövetés)
  7. médiaelemzés írása
System.String[]
ügyfélkapu

partnereink
esettanulmányok
spotlight