Naponta barangolsz az interneten, így nap mint nap látod: a világ más lett, mint ami néhány évvel ezelőtt volt. Internet már régóta van, de az elmúlt néhány évben gyakran a felhasználók lettek a legrelevánsabb – és sokszor a leggyorsabban terjedő, legnagyobb figyelemre számot tartó – tartalmak szerzői. Ma már mindennapos, hogy egy-egy termék vásárlása előtt a fórumokon, blogokon keresünk információt, véleményünket gyakran a hálón olvasottak alapján alakítjuk ki egy-egy témáról.

 

A különböző blogokon, közösségi oldalakon sokszor néhány óra alatt futnak fel több száz, vagy akár több ezer embert megmozgató kampányok, s előfordulhat, hogy ugyanennyi ellenséget szerezhetsz magadnak – hasonlóan rövid idő alatt. A népítélet a weben már valóság. Ezért napjainkban már nincs komoly arculati kampány, amelyik mindezt ne venné figyelembe.

 

A klasszikus PR- és marketingeszközökkel lebonyolított kampányokat és az így megteremtett sajtóvisszhangot ezért minden esetben célszerű kiegészíteni webkettes eszközökkel. A közösségi oldalakon, klasszikus és mikroblog-szolgáltatókon, fórumokon ilyenkor az általános kampányt támogató, azt megerősítő bejegyzések, linkek, képek tűnnek fel. A klasszikus kampány kiegészülhet – vagy akár kezdődhet – gerillakampánnyal, amikor egy-egy jól eltalált kép, vicces videó akár néhány nap vagy óra alatt szertefut a weben – s nemritkán valamelyik komoly hírportál címlapján köt ki.

 

A közösségi oldalakon segítünk rajongókat, pártolókat gyűjteni, így máris rendelkezésre áll a „kemény mag”: a folyamatos kapcsolattartás velük pofonegyszerű, mozgósításuk gyors. A közösségi média így mintegy felszorozza a klasszikus kampány üzenetének erejét.

 

ügyfélkapu

partnereink
esettanulmányok
spotlight