Háttér

Ügyfelünk feltörekvő online cégadat-szolgáltató társaság, kitörési lehetőséget keres egy olyan piacon, amelyet riválisa – a magyar államigazgatásba szervesen beépült cég – ural, főképp CD-alapú kiadványaival. A közösen kialakított kommunikációs stratégia szerint a cég adatbázisát olyan adatbányának fogjuk fel, amelyben kutakodva valós társadalmi és gazdasági problémákra tudtunk rávilágítani. Így lehetőség nyílik arra, hogy valós hírértékű közleményeket adjunk ki, nagy érdeklődésre számot tartó sajtótájékoztatókat tartsunk.

Feladat

Közös munkánk eredményeként az utóbbi időben már rendszeresen jelennek meg olyan közlemények a nyomtatott és az online sajtóban, amelyekben a magyar gazdaság állapotáról szóló tudósításokat ügyfelünktől származó adatokkal illusztrálják. Feladatunk, hogy az elektronikus sajtóban is érjünk el megjelenéseket, különös tekintettel ügyfelünk egyidejűleg futó televíziós reklámspotjára, amely az üzleti tájékozottság fontosságára hívja fel a figyelmet a gazdasági válság körülményei között.

Megoldás

Partnerünk adataira építve sajtótájékoztatót szerveztünk az építőipar fantomvállalkozásairól, azokról a cégekről, akik adósságot hátrahagyva felszámolásba menekülnek. A sajtóeseményre elsősorban a televíziókat és rádiókat hívtuk meg, „exkluzív információk” ígéretével. A meghívásban blikkfangos hívószavakat szerepeltettünk: „cégeltüntetők”, „adósságszédelgők”. Az összeállított sajtóanyagok egymástól különböztek: az egyes dossziék eltérő tulajdonosi körök vállalkozásait tartalmazták. Az így átadott anyagokat úgy állítottuk össze, hogy önmagukban is közölhetők legyenek, ugyanakkor további nyomozásra is lehetőséget adjanak a sajtó számára.

Eredmény

A sajtótájékoztató eredménye:
  1. Az akcióval erős penetrációt sikerült elérni, a nyomtatott és online sajtó mellett számos televízió és rádió is tudósított az eseményről, illetve ismertette az „ügyeket”.
  2. Partnerünk stratégiai igazgatója több helyen arccal nyilatkozott.
  3. A közlésekben ügyfelünket rendre megnevezték, a cég pozitív szerepben tűnt fel.
  4. Partnerünk az így generált megjelenéseket „médiafigyelés” szolgáltatásunk keretében másnap reggel legyűjtve kézhez kapta.
A hosszú távú együttműködés eredményei:
  1. A magyar média ma már rendszeresen használja és hivatkozza ügyfelünk adatbázisát mindennapi munkája során.
  2. A társaság stratégiai igazgatójának neve ismertté vált, a sajtó adatokért és szakmai kommentárokért egyaránt őt keresi.
  3. A társaság havi rendszeres – országos és régiós bontásban is kiadott – csőd- és felszámolási közleménye a gazdaság állapotának egyik fontos mércéjévé vált.
  4. A cég árbevétele együttműködésünk ideje alatt 600 millió forintról 1 milliárd forintra emelkedett.

Ez a munka felszínre hozott olyan termékfejlesztési ötleteket is, amelyekkel ügyfelünk minden versenytársánál jobban képes kielégíteni a média adatigényeit. A cég online adatbázisához való hozzáférést biztosító jelszavak ma már komoly értéket képviselnek egy-egy szerkesztőség életében.

Alkalmazott készségek

  1. stratégiakészítés
  2. tanácsadás folyamatos rendelkezésre állással
  3. issue management
  4. szövegírás
  5. sajtókapcsolati munka
  6. nyilatkozó felkészítése
  7. médiafigyelés (témafigyelés)
ügyfélkapu

partnereink