Háttér
Az elmúlt években a megélénkülő ingatlanpiac és elsősorban az irodapiac látványosan átalakította bizonyos budapesti utcák képét. Az egymás után bejelentett irodapiaci beruházások és a szinte gombamód szaporodó, modern irodaházak nem álltak meg Budapest határánál, a legnagyobb szereplők a környező országok fővárosaiban (Bukarest, Pozsony, Ljubljana) is építkezésekbe kezdtek. A pezsgő irodapiaci viszonyokra a szaksajtó mellett a gazdasági sajtó figyelme is ráirányult, a korábbiaknál nagyobb teret kaptak az újságokban az ilyen fejlesztésekről szóló hírek. A megváltozott helyzetben kulcsfontosságú lehet az egyes szereplők médiabeli képének összehasonlítása és a rálátás a piacra.
Feladat
Az építőiparban, elsősorban az irodaház-piacon jelentős szerepet betöltő cég egy évre visszamenőleg rálátást szeretne nyerni a piac sajtójára s a hazai médiában erről kialakított képre. Különösen érdekli a különböző szereplők közti viszony, hogy ki hogyan áll a „médiaversenyben”.
Megoldás
Első lépésként az ügyféllel együtt meghatároztuk a piac legfontosabb szereplőit. Ezután bonyolult informatikai eljárások felhasználásával kinyertük médiafigyelő partnerünk adatbázisaiból a témát érintő összes publikációt. Erről a halmazról leválasztottuk azokat az irreleváns részeket, amelyek eltorzíthatták volna a végső eredményt. A megmaradt, még mindig tekintélyes adattömeget informatikai és humán szakértői vizsgálatnak vetettük alá, majd ennek alapján statisztikailag megfogható kvantitatív és a piacot feltérképező kvalitatív megállapításokat tettünk. A felmerült megállapításokat többszörösen ellenőriztük, és végül könnyen átlátható diagramokon ábrázoltuk. Ezt szöveges értékeléssel egészítettük ki.
Eredmény
A munka eredménye egy olyan elemzés lett, amely a teljes irodaház-piacra, és azon belül az összes releváns piaci szereplőre vonatkozóan tesz megállapításokat. A kész anyagból nemcsak az iparágnak tulajdonított pozitív vagy negatív jellemzők derültek ki (pl. feketemunka), hanem az ügyfél számos értékes szempont szerint össze is hasonlíthatta saját megítélését a konkurens cégekével. Az átadott anyagban tényekkel alátámasztott javaslatokat tettünk arra nézve, mely pontokon lehet látványosan javítani a szervezet kommunikációján.
Alkalmazott készségek
- Értelmezési háló kialakítása
- Kívánalmak „lefordítása” az informatika nyelvére
- Sajtómegjelenések összegyűjtése és feldolgozása
- Tények megállapítása, összkép kialakítása
- Következtetések levonása
- Tömör, világos, használható összefoglalás max. 50 oldalban
ügyfélkapu
esettanulmányok
spotlight