Mindenki szereti, ha cége világos stratégia mentén halad, de a stratégiai megbeszélések rendszerint parttalanok. Ez azért van, mert a stratégiaalkotás jövőbe mutató tevékenység, és a jövőről való gondolkodás mindenkinél kinyitja a „mi lenne, ha” kapuit. Csakhogy ebből vízió lesz, és nem stratégia. A stratégiai gondolkodás éppen ezért csak akkor vezet eredményre, ha a jelen pontos értékelésén alapul, és zárt logikai rendszerben történik. Az Issues kommunikációs auditja az első, stratégiai kézikönyve a második feltételt teljesíti.

Az Issues kommunikációs auditjában a cégről és környezetéről szóló megjelenések elemzésével és személyes interjúkkal annak járunk utána, hogy a cég felkészült-e a különféle kommunikációs eseményekre. Ha nem, miért nem, ha igen, akkor a megfelelő eszközökkel tette-e ezt. Ez a módszer feltárja a vállalaton belüli információáramlás hibáit, a kommunikálható témákat és a sajtómunka eredményességét, jó alapot teremtve a stratégia megalkotásához.

A kommunikációs stratégiaalkotás során először azt vizsgáljuk meg, hogy milyen pilléreken nyugszik a vállalatról kialakult kép. Ezután feltárjuk, hogy ezeket a pilléreket milyen tényezők erősíthetik, illetve gyengíthetik, végül azt a kérdést tesszük fel, hogy a feltárt tényezőket milyen kommunikációs eszközökkel tudjuk befolyásolni. Az így kialakult három-, összetettebb esetben ennél többszintű ágszerkezet csúcsain szerepelnek az akciók, amelyek összessége adja a kommunikáció cselekvési tervét.

Ez a módszer természetesen nemcsak a cég egészére, hanem egyes speciális területekre vagy feladatokra is hibátlanul alkalmazható.
ügyfélkapu

partnereink
esettanulmányok
spotlight