Mi fán terem az „issue management”? Ha azt hiszed, tudod, felejtsd el. A tankönyvek nem rosszak, csak éppen nem életszagúak. Mindenféle integrált PR-marketing módszerről, az egész szervezetet átható üzenetcentrikus kommunikációról, proaktivitásról meg ki tudja miről beszélnek, holott a dolog ennél általában lényegesen egyszerűbb. Teremtsünk nagyobb hírértéket annak, ami alkalmas rá, hogy hordozza üzeneteinket, másrészt vonjuk ki a hírértéket abból, ami rombolja imázsunkat. Az előbbi tevékenység az issue management, az utóbbi a válságkommunikáció. Bekerülni a hírekbe és kikerülni a hírekből. A többi hókuszpókusz.

A hírérték összetett fogalom, de azt csak az újságíró-iskolák tanárai és a sajtószabadság-díjat odaítélő kurátorok hiszik, hogy objektív kategória. Nem az. A újságíróknak írt tankönyvek kategóriái (földrajzi távolság, hány embert érint, exkluzivitás, emóciós erő stb.) között is vannak olyanok, amelyek megváltoztathatók, ám még ennél is fontosabb, hogy a tankönyvi tényezők közül eleve hiányzik néhány olyan elem, amire pedig kifejezetten nagy ráhatása van a közlőnek – vagyis nekünk.

Ha 120 kilós harcsát húzunk ki a Balatonból, azzal bekerülhetünk az esti híradóba, de ha megesszük, mire a tévéstáb odaér, biztos kimaradunk az adásból. Hogy miért? Mert eltüntettük a vágóképet! Zsíros bajszú, jóllakott horgászokat mégsem mutogathatnak...

Ugyanígy: Teli tüdőből ordíthatsz, hogy 120 munkahelyet létesítesz, és van is esélyed egy megyei napilapos megjelenésre, ami persze nem lebecsülendő eredmény. Ám az országos lapokba csak akkor kerülsz be, ha meghívsz valami potentátot, mondjuk a munkaügyi minisztert.

Mi az ISSUES-nál a híreknek nemcsak a névértékét látjuk, de a bennük rejlő potenciált is. Értjük, milyen eszközökkel befolyásolhatjuk azokat a tényezőket, amelyek növelik – vagy éppen csökkentik – ügyfeleink híreinek értékét. Ha nem hiszed, nézd meg itt, hogyan értünk el ötmillió embert azzal, hogy egy nagy biztosítótársaság felújított néhány óvodai játszóteret.

Nem véletlen, hogy az issue management az ISSUES Managementnél címszereplő.

ügyfélkapu

partnereink