A bajt azzal tetézheted a leginkább, ha túl gyorsan kezdesz kríziskommunikációba. Nem volt még olyan ügyfelünk, aki ne szaladt volna bele néhány pofonba a sajtó részéről. Ilyenkor jön a dühöngés, a „csináljatok valamit”, az „állítsátok már le őket”. Jó, ha tudod: egy rossz hír még nem krízis. Baj akkor van, ha a rossz hír terjedni kezd, de ennek legjobban te tudsz megágyazni azzal, ha vagdalkozni kezdesz.

Reakciókényszer csak akkor van, ha beindul az online kánon, vagyis a rossz hír futótűzként terjed az online médiában. Ilyenkor az információ forrása általában egyetlen hír, amit előbb egy-két orgánum vesz át, akkor még hivatkozással, majd jön a többi, immár hivatkozás nélkül. Aki később kezd híreket keresni a weben, annak már úgy tűnik, valahol valaki sajtótájékoztatón mondhatta el az alaphírt, olyan sok a megjelenés. Ez már maga a krízis.

Ha tudtál a kockázatot hordozó információról, akkor nyilván fel vagy készülve: tudod, mi az igazság, van előkészített válaszközleményed, felkészültél a stábok fogadására, és tudod, mivel üsd el a problémát, illetve tereld el a média figyelmét. Ha nem vagy felkészülve, akkor valahol hibáztál: nem tudtál a dologról, vagy alulértékelted a helyzetet, esetleg nem volt elég jó a fantáziád ahhoz, hogy meglásd a történésekben a rosszindulatú interpretáció lehetőségét. Mindegy – benne vagy a slamasztikában!

Ilyenkor időt kell nyerned, amíg az Issues felmentő csapata megérkezik. A sajtónak ígérhetünk interjút, de későbbi időpontot adunk meg. Kijelöljük a szóvivőt, felállítjuk a válságstábot és a válságszobát, és haladéktalanuk kiderítjük az igazságot. Az Issues részéről kényelmetlen kérdéseket fogunk feltenni, de megéri őszintén válaszolnod, mert válságban minden tévedés hazugsággá lényegül, s ez maradék pozícióid elvesztését jelenti.

A többiről már az ISSUES gondoskodik. Felkészítjük a szóvivőt, keresünk muníciót az elterelő hadműveletekhez, figyeljük a híreket, és mi leszünk az egyetlenek, akik nyugodtak maradnak. Ne feledd, a krízis mindenképpen rombolja a brandet – ám nem mindegy, milyen mértékben...
ügyfélkapu

partnereink
esettanulmányok
spotlight