Háttér

Az elmúlt években a megélénkülő ingatlanpiac és elsősorban az irodapiac látványosan átalakította bizonyos budapesti utcák képét. Az egymás után bejelentett irodapiaci beruházások és a szinte gombamód szaporodó, modern irodaházak nem álltak meg Budapest határánál, a legnagyobb szereplők a környező országok fővárosaiban (Bukarest, Pozsony, Ljubljana) is építkezésekbe kezdtek. A pezsgő irodapiaci viszonyokra a szaksajtó mellett a gazdasági sajtó figyelme is ráirányult, a korábbiaknál nagyobb teret kaptak az újságokban az ilyen fejlesztésekről szóló hírek. A megváltozott helyzetben kulcsfontosságú lehet az egyes szereplők médiabeli képének összehasonlítása és a rálátás a piacra.

Feladat

Az építőiparban, elsősorban az irodaház-piacon jelentős szerepet betöltő cég egy évre visszamenőleg rálátást szeretne nyerni a piac sajtójára s a hazai médiában erről kialakított képre. Különösen érdekli a különböző szereplők közti viszony, hogy ki hogyan áll a „médiaversenyben”.

Megoldás

Első lépésként az ügyféllel együtt meghatároztuk a piac legfontosabb szereplőit. Ezután bonyolult informatikai eljárások felhasználásával kinyertük médiafigyelő partnerünk adatbázisaiból a témát érintő összes publikációt. Erről a halmazról leválasztottuk azokat az irreleváns részeket, amelyek eltorzíthatták volna a végső eredményt. A megmaradt, még mindig tekintélyes adattömeget informatikai és humán szakértői vizsgálatnak vetettük alá, majd ennek alapján statisztikailag megfogható kvantitatív és a piacot feltérképező kvalitatív megállapításokat tettünk. A felmerült megállapításokat többszörösen ellenőriztük, és végül könnyen átlátható diagramokon ábrázoltuk. Ezt szöveges értékeléssel egészítettük ki.

Eredmény

A munka eredménye egy olyan elemzés lett, amely a teljes irodaház-piacra, és azon belül az összes releváns piaci szereplőre vonatkozóan tesz megállapításokat. A kész anyagból nemcsak az iparágnak tulajdonított pozitív vagy negatív jellemzők derültek ki (pl. feketemunka), hanem az ügyfél számos értékes szempont szerint össze is hasonlíthatta saját megítélését a konkurens cégekével. Az átadott anyagban tényekkel alátámasztott javaslatokat tettünk arra nézve, mely pontokon lehet látványosan javítani a szervezet kommunikációján.

Alkalmazott készségek

  1. Értelmezési háló kialakítása
  2. Kívánalmak „lefordítása” az informatika nyelvére
  3. Sajtómegjelenések összegyűjtése és feldolgozása
  4. Tények megállapítása, összkép kialakítása
  5. Következtetések levonása
  6. Tömör, világos, használható összefoglalás max. 50 oldalban
ügyfélkapu

partnereink