Háttér

Az egyik nagy magyar biztosító társaság azzal keresett meg bennünket, hogy noha egy év alatt 30 millió forintot költöttek óvodai játszóterek felújítására, karitatív tevékenységük érdemi megjelenést a sajtóban ennyi idő alatt sem generált.

Feladat

Feladatunk, hogy az akciót a PR eszközeivel bevigyük a köztudatba, és ezzel javítsuk az ügyfél imázsát, elsősorban fő tevékenységéhez kapcsolódva.

Megoldás

A kialakított módszer lényege az volt, hogy nem önmagában a biztosító által nyújtott támogatással és az így felújított játszóterekkel foglalkoztunk, hanem általában a játszóterek állapotával, a homokozókban összeszedhető fertőzésekkel, játékok veszélyességével. Klasszikus újságírói módszerekkel dolgozva jártuk körül a témát, pl. interjút készítettünk az ÁNTSZ vezetőivel, amelyből kiderült, hogy a játszóterek homokját soha nem ellenőrzik. Emellett felkutattunk egy EU-rendeletet, amelynek értelmében a játszótéri játékokat az EU-normák szerint a megadott határidőig auditáltatni kellett, ellenkező esetben a játszótereket be kell zárni. Fölmértük egy ilyen audit költségeit, megbecsültük az összes magyarországi játszóterek számát, s kiszámoltuk a végösszeget, amibe ennek a problémának a kezelése az üzemeltetőknek kerülni fog.

Minderről „sajtókompatibilis” összefoglalót írtunk, amit az összegyűjtött anyagokkal és nyilatkozatokkal egyetemben mappába rendeztünk, és eljuttattuk a szerkesztőségeknek. Összefoglalónk természetesen tartalmazta azt is, hogy vannak örvendetes kezdeményezések a magánszektor részéről is, az adott biztosító a játszóterek felújításával sokat tesz az óvodások biztonságáért. Az egész országon végigsöprő kisebbfajta pánikhullámban ez a bekezdés szinte minden játszóteres cikkben helyet kapott.

Eredmény

A biztosító híre ezután 2004 szeptember közepe és október vége között 3,5 millió magyar állampolgárt ért el. A hír hallható volt a Kossuth Rádió Krónika és Napközben című műsorában, valamint a Gazdasági Rádióban, látható volt a Magyar Televízió reggeli műsorában, megjelent a Népszabadságban, a Népszavában, a Magyar Narancsban, és több alkalommal a Színes Mai Lapban, továbbá a megyei lapokban is.

Alkalmazott készségek

  1. stratégiaalkotás
  2. témagenerálás, issue management
  3. mandinerkommunikáció
  4. szövegírás, sajtóanyagok készítése, interjúkészítés
  5. sajtókapcsolati munka
  6. médiafigyelés (cégfigyelés, témakövetés)
  7. médiaelemzés írása
ügyfélkapu

partnereink