Háttér

Ügyfelünk neves rendezvényszervező cég, az IT-szektor hagyományos háromnapos őszi konferenciájának szervezésére és lebonyolítására kapott megbízást a világ egyik vezető multinacionális informatikai vállalatától. A konferencia tíz évvel ezelőtt a szektor egyik legnagyobb presztizsű összejövetele volt, mára azonban az érdeklődés megcsappant iránta. A konferencia fő témája ebben az évben a fenntartható fejlődés és a cégek társadalmi szerepvállalása (CSR).

Feladat

Feladatunk, hogy a PR eszközeivel a multinacionális cég nevét és a konferencia témáját összekapcsoljuk, és felkeltsük az érdeklődést a rendezvény iránt, elérve, hogy a multinacionális vállalat partnercégeinek felső és középvezetői közül minél többen regisztráljanak az eseményre.

Megoldás

Olyan médiaeseményt gondoltunk ki, amely figyelemfelhívó jellegénél fogva széles körű médianyilvánosságra számíthat, ráirányítja a konferenciára a figyelmet, ráadásul a multinacionális cég CSR-programja számára további tartós kommunikációs potenciállal is rendelkezik. Megkerestük a „gerillakertészek” spontán mozgalmát – olyan aktivistákról van szó, akik formális engedélyek nélkül titkos akciókban ültetnek növényeket Budapest különböző pontjain –, s arra kértük őket, ültessenek el egy pálmafát Buda szívében, a Moszkva tér kellős közepén, a mellette álló póznára pedig szereljék fel a globális felmelegedés veszélyeire és a fenntartható fejlődés fontosságára felhívó (általunk gyártatott) piros és zöld irányjelző táblákat. Az eseményről értesítettük a sajtót, az ültetés kommentálására pedig egy országosan ismert zöld aktivistát kértünk fel.

Eredmény

A pálmafa elültetése terv szerint zajlott, a róla készült videó megtekinthető itt. A médianyilvánosság minden várakozást felülmúlt, zöld szakértőnket az országos televíziók is megszólaltatták. A gerillakertészek számos rádióinterjút adtak, a multinacionális cég pedig a médiahullámot meglovagolva az általunk előkészített közleményben tudathatta, hogy bár a gerillamódszerrel nem azonosul, a pálmafa megvásárlását ő támogatta anyagilag.

A pálmaültetésre a konferencia előtt másfél hónappal került sor. Az akció hozzájárult ahhoz, hogy a rendezvényen minél több fizető vendég vegyen részt. Hosszú távú eredményként a „Moszkva téri pálma” folyamatosan szimbolizálja a civil szféra és a vállalati CSR, azon belül is a szponzorcég együttműködését.

Alkalmazott készségek

  1. témagenerálás, issue management
  2. gerillaakció szervezése és lebonyolítása
  3. szövegírás
  4. nyilatkozati felkészítés
  5. sajtókapcsolati munka
  6. médiafigyelés (eseménykövetés)
ügyfélkapu

partnereink